انتخابات

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار خبر داد.

 مزایای اجرای حدنگاری در بستر توسعه پایدار چیست؟

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری (کاداستر) در بستر توسعه پایدار، گفت: این همایش روز  ۱۳ تیر در ۳ محور «حدنگاری چالش‌ها و فرصت‌ها»، «حدنگاری و توسعه‌پایدار» و «محور حدنگاری و فناوری نوین» با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه قوه قضائیه، دانشگاه‌های تربیت مدرس، علامه طباطبایی، تهران، شهید بهشتی و... سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مدت یک روز در سالن همایش‌های شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت در خصوص هویت دار کردن و تعیین تکلیف اراضی و املاک، حمایت از انفال، اراضی کشاورزی و تولید و اهمیت موضوع حدنگار و نقش آن در حکمرانی مطلوب در موضوعات اقتصادی، مالی، قضائی و حقوقی، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور و مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها، مراجع علمی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی اراضی و املاک در جهت هم افزایی و ارتباط بین دستگاهی اقدام به برگزاری همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار نموده که نتایج آن می‌تواند به آگاهی بخشی آحاد جامعه و نهایتا اجرای کامل و به موقع حدنگاری منجر شود.

بابایی از مزایای اجرای حدنگاری کاهش دعاوی ملکی و زمین، کاهش اطاله دادرسی، افزایش کارایی اقتصادی، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقال، مدیریت بحران، کاهش بروکراسی اداری، قضائی زمینه ساز مطالعات پایه‌ای و ارزیابی طرح‌های مرتبط با زمین، شناسایی نوع مالکیت و کاربری املاک و اراضی، مدیریت بهینه پهنه‌های اراضی شهری، روستایی، کشاورزی، منابع طبیعی، آمایش سرزمین، حفاظت از محیط زیست، ایجاد زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، حقوقی و... را برشمرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدنگاری ابزاری برای رشد اجتماعی و اقتصادی در راستای توسعه پایدار سرزمینی بوده و باعث امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و قضائی در جامعه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.